Pénzügyi osztály feladatai

  • A költségvetési bevételekre vonatkozó számítások elvégzése, a kiadási igények felmérése,
  • az önkormányzat és intézményei éves költségvetési koncepciójának, költségvetési javaslatának és a végrehajtásról szóló beszámolók tervezetének összeállítása, a polgármesteri hivatal gazdálkodási körébe vont szakfeladatok és intézmények tekintetében,
  • az operatív pénzügyi gazdálkodás lebonyolítása,
  • megrendelések, kifizetések, utalások teljesítése, a bevételek és kiadások könyvelése, bizonylatolása, állóeszköz- anyag, fogyóeszköz (szerszám) és készletbeszerzés-gazdálkodás, leltározás, selejtezés, pénzforgalmi információ és pénzügyi adatszolgáltatások, házipénztár kezelése, bankszámla forgalom,
  • likviditás biztosítása,
  • az előírt számviteli és pénzügyi- gazdálkodási nyilvántartások vezetése, intézkedés a bevételi hátralék beszedésére, számlázási ügyintézés,
  • az előírt számviteli, pénzügyi és gazdasági szabályzatok elkészítése és aktualizálása,
  • a kifizetéseket terhelő levonások elszámolása és intézése,
  • a költségvetési gazdálkodással összefüggő számlakezelés, kötelezettségvállalás, érvényesítés, ellenjegyzés, szakmai teljesítésigazolás, teljességi ellenőrzés,
  • az intézmények pénzellátása, gazdálkodásuk figyelemmel kísérése, pénzmaradványaik felülvizsgálata,
  • a hivatali és az intézményi költségvetést érintő adóelszámolások elkészítése,
  • normatíva igénylés és elszámolás, jövedelempótló támogatás igénylése,
  • a költségvetés tervezése és végrehajtása körében szükséges döntések és intézkedések előkészítése, illetőleg megtétele,
  • kötelezettségvállalások nyilvántartása
  • a Magyar Államkincstárral való kapcsolattartás és annak adatszolgáltatás nyújtása.