Külföldön történt születés anyakönyvezése

előzetes időpont-egyeztetés szükséges

Az eljárás rövid ismertetése: Magyar állampolgár szülő külföldön született gyermekének Magyarországon történő anyakönyvezése. A kérelemről készülő adatlap és az okmányok továbbításra kerülnek Budapest Főváros Kormányhivatalának Hazai Anyakönyvi Osztályához.  Az anyakönyvi eseményről magyar nyelvű születési anyakönyvi kivonat készül. 

Az eljárás jogi alapja: 

  • A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
  • Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény
  • Az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól szóló 429/2017. (XII. 20.) Korm. rendelet

  • A nemzetközi magánjogról szóló 2017. évi XXVIII. törvény

  • A magyar állampolgárságról szóló 1993. évi LV. törvény, valamint a magyar állampolgárságról szóló 1993. évi LV. törvény végrehajtásáról szóló 125/1993. (IX. 22.) Korm. rendelet

  • A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény, valamint a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény végrehajtásáról szóló 146/1993. (X. 26.) Korm. rendelet

  • Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény

  • 331/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet a gyermekvédelmi és gyámügyi feladat- és hatáskörök ellátásáról, valamint a gyámhatóság szervezetéről és illetékességéről

  • 149/1997. (IX. 10.) Korm. rendelet a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról

Illetékességi terület: A kérelem bármely település Polgármesteri Hivatalának Anyakönyvvezetőjénél benyújtható. A születés bejegyzésére a Budapest Főváros Kormányhivatala Hazai Anyakönyvi Osztálya illetékes.

Benyújtandó dokumentumok:

  • a szülők személyazonosító igazolványa, útlevele, lakcímkártyája
  • a gyermek születési anyakönyvi kivonat hiteles magyar fordításban (OFFI)
  • a szülők házassági anyakönyvi kivonata hiteles magyar fordításban (OFFI)
  • házasságon kívül született gyermek esetében teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat

Eljárási illetékek: Az eljárás illetékmentes.

Eljárás megindítása: személyes megjelenéssel történik

Ügyintézési határidő: a Kormányhivatal ügyintézőjének kézhezvételétől számított 40 nap 

I. fokon döntést hozó szerv: Biatorbágy Város Anyakönyvvezetője, illetve a Budapest Főváros Kormányhivatala Hazai Anyakönyvi Osztálya 

II. fokon eljáró hatóság: Az anyakönyvi szerv döntéseivel szemben nincs helye fellebbezésnek, a fél azonban a határozat ellen közigazgatási pert indíthat a határozat közlésétől számított 30 napon belül közigazgatási tevékenységgel okozott jogsérelemre hivatkozással a közigazgatási és munkaügyi bíróságnál.

Ügyintézés helye
Biatorbágyi Polgármesteri Hivatal
Igazgatási osztály
2051 Biatorbágy, Baross Gábor utca 2/a
06 23 310-174/223 +36 70 640 97-56
anyakonyvvezeto@biatorbagy.hu, verebelyi.anita@biatorbagy.hu