Anyakönyvi kivonat kiadása

Az eljárás rövid ismertetése: Az anyakönyvi kivonat kiállítását az érintett saját maga, vagy az általa meghatalmazott személy kérheti.  Kiskorú esetén a szülők, vagy a szülő által maghatalmazott személy, halotti anyakönyvi kivonat esetében a kivonat kiadható annak, akinek jogos érdeke fűződik a haláleset tényének igazolásához. Amennyiben a kért adatok 2014. július 1-jét megelőző anyakönyvi eseményekhez (születés, házasságkötés, haláleset) kapcsolódnak és azokat az elektronikus anyakönyvi rendszer (EAK) még nem tartalmazza, az anyakönyvvezető megkeresi az anyakönyvi esemény helye szerint illetékes anyakönyvvezetőt az adatok feltöltése érdekében. Miután azok rögzítésre kerülnek, az anyakönyvi kivonat kiadhatóvá válik. 

Az eljárás jogi alapja: 

  • A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
  • Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény
  • Az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól szóló 429/2017. (XII. 20.) Korm. rendelet

  • A nemzetközi magánjogról szóló 2017. évi XXVIII. törvény

  • A magyar állampolgárságról szóló 1993. évi LV. törvény, valamint a magyar állampolgárságról szóló 1993. évi LV. törvény végrehajtásáról szóló 125/1993. (IX. 22.) Korm. rendelet

  • A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény, valamint a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény végrehajtásáról szóló 146/1993. (X. 26.) Korm. rendelet

  • Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény

  • 331/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet a gyermekvédelmi és gyámügyi feladat- és hatáskörök ellátásáról, valamint a gyámhatóság szervezetéről és illetékességéről

  • 149/1997. (IX. 10.) Korm. rendelet a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról

Illetékességi terület: A kérelem bármely település Polgármesteri Hivatalának Anyakönyvvezetőjénél benyújtható.

Benyújtandó dokumentumok:

  • kérelmező pontos adatai a kért anyakönyvi kivonatnak megfelelően
  • kérelmező érvényes személyi igazolványa, lakcímkártyája
  • meghatalmazás, amennyiben nem saját anyakönyvi eseményről kér kivonatot

Eljárási illetékek: Az eljárás illetékmentes

Eljárás megindítása: A kérelem személyesen vagy postai úton, illetve elektronikusan bármelyik település Polgármesteri Hivatalának anyakönyvvezetőjénél benyújtható.

Ügyintézési határidő: sommás eljárásban[1] 8 nap, teljes eljárásban 60 nap

I. fokon döntést hozó szerv: Biatorbágy Város Anyakönyvvezetője 

II. fokon eljáró hatóság: Az anyakönyvi szerv döntéseivel szemben nincs helye fellebbezésnek, a fél azonban a határozat ellen közigazgatási pert indíthat a határozat közlésétől számított 30 napon belül közigazgatási tevékenységgel okozott jogsérelemre hivatkozással a közigazgatási és munkaügyi bíróságnál.


[1] Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 41. § (1) bekezdése értelmében „Sommás eljárásnak van helye, ha a) a hiánytalanul benyújtott kérelem és mellékletei, valamint a hatóság rendelkezésére álló adatok alapján a tényállás tisztázott, és b) nincs ellenérdekű ügyfél.”

Ügyintézés helye
Biatorbágyi Polgármesteri Hivatal
Igazgatási osztály
2051 Biatorbágy, Baross Gábor utca 2/a
06 23 310-174/223 +36 70 640 97-56
anyakonyvvezeto@biatorbagy.hu, verebelyi.anita@biatorbagy.hu