A Kríziskezelő Programmal a Magyar Állam célja, hogy egyszeri, kis összegű, vissza nem térítendő támogatást nyújtson a válság hatására krízishelyzetbe került családoknak.
A legalább 20 ezer forint, legfeljebb 50 ezer forint, kivételes esetekben maximum 100 ezer forintos támogatásra azok lehetnek jogosultak, akik:
a) felnőtt korúak (18 év felettiek) és nem részesülnek nyugellátásban, b) családjukban a kérelem benyújtását megelőző hónapban az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a nettó minimálbért (57 815 forint), c) a válság hatására krízishelyzetbe kerültek pl. 2008. szeptember 30. napját követően veszítették el munkahelyüket, vagy jelentős (legalább 20 százalékos) jövedelemveszteséget szenvedtek el, vagy lakáshitelük havi törlesztő részletének növekedése eléri a 20 százalékot, d) 2009-ben a kérelem benyújtásának időpontjáig nem részesültek 15 000 Ft-ot meghaladó átmeneti segélyben, valamint az önkormányzat nem tud részükre átmeneti segélyt biztosítani és nincs folyamatban lévő kérelmük. A program 2009. augusztus 1-jén indul és 2009. november 30-ig tart. A kérelmeket a fenti időintervallumban a lakóhely, illetve a tartózkodási hely szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjéhez, egységes adatlapon kell benyújtani. Ennek során a kérelmezők segítséget kaphatnak a kérelmek szakszerű kitöltéséhez, valamint ekkor történik meg a kérelemben foglalt adatok valódiságának ellenőrzése is. A jegyző megvizsgálja azt is, hogy a kérelmező esetében fennállnak-e az előírt jogosultsági feltételek: amennyiben nem, a kérelem elutasításra kerül. A kitöltött, aláírt és ellenőrzött kérelmeket a jegyző juttatja el az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF) illetékes Regionális Igazgatósága részére, amely a jegyzői javaslat alapján, gyors eljárásban dönt a támogatás odaítéléséről, annak konkrét összegéről. A Nyugdíjfolyósító Igazgatóság (NYUFIG) az ügyfél kérelmének megfelelően - legkésőbb a kérelem benyújtásától számított 22 munkanapon belül - gondoskodik a pénzbeli támogatás folyósításáról. A kérelmek ellenőrzését és továbbítását Biatorbágy Város Jegyzője nevében az Igazgatási Osztály végzi. Ügyintéző: Bondár Klára igazgatási előadó T.: 23/ 310-174 (188 mellék), e-mail: kbondar@pmh.biatorbagy.hu. Budapest, 2009. július 21.Makranczi László sk. jegyző
Csatolmány | Méret |
---|---|
Krízishelyzetbe került személyek támogatási kérelme (436.54 KB) | 436.54 KB |