Biatorbágyon is megkezdődtek az M0 útgyűrű szélesítésének, bővítésének munkái!

Európai Uniós támogatással fejlesztik tovább a Biatorbágyon található M0-M1 csomópontot is a Közlekedés Operatív Program keretében elnyert több mint 111 milliárd forintból, amelynek elkészülte jövő június végére várható.

Az M0 útgyűrű déli szektorának fejlesztései immár Biatorbágyot is elérték biztonságosabbá, gyorsabbá téve a sztrádán közlekedők mindennapi utazásait. Az útgyűrű legfőbb szerepeként a főváros sűrűn lakott területeinek tehermentesítését jelölték meg a sugárirányú gyorsforgalmi utak hálózattá szervezésével. Azonban az évek alatt megnövekedett teherforgalmi igények, állandósult dugók, a balesetveszélyes keskeny sávok és a leállósávok hiánya az M0 útgyűrű déli szektorának továbbfejlesztését, bővítését sürgette.

jegyzet {color:#ffffff; font-size:12px; background-color:#747272; padding:10px; border:3px solid #747272; margin:10px; float:right;}

A környezet és a természet védelme
 
A bővítés miatt kivágott fák többszörösét
telepítik vissza, továbbá több hektár véderdőt
ültetnek, és az M0 útgyűrű Anna-hegyi
szakaszán kialakításra kerül egy vadátjáró,
egy már meglévő felüljáróból. A lakó- és
üdülőterületek térségében a beépítés
adottságainak függvényében, és az előzetes
felmérési adatok figyelembevételével, 2,5-5
méter magasságú zajvédő falakat kerülnek
elhelyezésre, valamint az ivóvízbázis védelme
érdekében a csapadékvíz elvezetésére különös
gondot fordítanak

Az M0 útgyűrű déli szektorának tervezett nyomvonala az M1 autópályától indul, Biatorbágy, Törökbálint, Diósd, Budapest XXII. kerület, Szigetszentmiklós, Dunaharaszti, Budapest XXIII. kerület és Gyál közigazgatási területeit érintve tart keleti irányba az M5 autópálya gyáli csomópontjához csatlakozva. Az M0 útgyűrű déli szektorát 4 kivitelezési szakaszra osztották, ahol az M0-M1 csomópont bővítése mellett a további három szakaszt összesen 23,9 km hosszan fejlesztik és bővítik. Az építés a forgalom folyamatos fenntartása mellett valósul meg, az M0 útgyűrű két oldalán elhelyezkedő települések közötti kapcsolat fenntartása mellett. Az új pálya nagy teherbírású betonburkolatot kap, ahol a tervezési sebesség 110 km/óra lesz. Az új pálya építésének befejezése után kerül sor a meglévő pálya felújítására, majd a megvalósítás legvégén 2x3 sávos + leállósávos autóúttá válik a teljes déli szektor.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával valósul meg a KÖZOP keretében.
Támogatás aránya: 15% hazai forrás, 85% európai uniós támogatás.
A teljes támogatás összege bruttó: 111.361.378.403,-Ft, a projekt összköltsége bruttó: 120.306.418.696,-Ft.