E-mail és SMS értesítés útlevél, személyigazolvány és jogosítvány elkészültéről

Az új szolgáltatás lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy e-mailben vagy SMS-ben, esetleg mindkettőben automatikus értesítést kapjon, ha az általa igényelt okmány – személyazonosító igazolvány, útlevél illetve vezetői engedély – elkészült és átvehető az okmányirodában. Ha az okmány postai megküldését kérte, úgy értesítést kap a postázás időpontjáról.

Az e-mailes vagy SMS általi értesítéshez az ügyfélnek meg kell adnia email címét és/vagy mobil elérhetőségét az okmány igénylésekor az okmányirodában. Az új szolgáltatás mellett a KEK KH már évek óta az úgynevezett proaktív tájékoztatással kíván könnyíteni a polgárok okmányirodai ügyintézésén. A proaktív szolgáltatás keretében az ügyfélkapuval rendelkező polgárok elektronikus értesítést kapnak okmányaik lejárati idejéről. A figyelmeztető e-mailt három alkalommal, az érvényességi idő lejárta előtt 2 hónappal (útlevél esetén 6 hónappal), majd 1 hónappal és végül a lejárat napján kapják meg az érintettek kártyaformátumú személyazonosító igazolványuk és gépjárművezetői engedélyük, útlevelük valamint gépjármű forgalmi engedélyük vonatkozásában.

Az elektronikus szolgáltatásokon túl a KEK KH személyes ügyintézésre is lehetőséget biztosít az általa működtetett Központi Okmányirodában, amely hétköznapokon meghosszabbított nyitva tartással, sőt szombaton és vasárnap is várja ügyfeleit a Budapest, XIII. kerület Visegrádi utca 110-112. szám alatti ügyfélszolgálatán.

 

FORRÁS: www.nyilvantarto.hu