Tisztelt Képviselő- és Polgármesterjelöltek!
A Magyar Köztársaság elnöke 2010. október 03. napjára tűzte ki a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek általános választása időpontját. A választáson indulni kívánók, valamint a helyi lakosság számára mind erkölcsi, mind jogszabályi (az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény) kötelezettségének eleget téve, a Polgármesteri Hivatal által készített, mellékelt tájékoztatót teszem közzé.
A fenti jogszabály csak a költségvetés adott időpontban meglévő állapotának ismertetését, valamint a választást követő időszakra is áthúzódó kötelezettségvállalásokról szóló tájékoztatást írja elő. A képviselőjelölt viszont valós képet nemcsak a majdani kiadásokról kell ismerettel rendelkezzen, hanem arról is, hogy ehhez milyen források állhatnak, állnak rendelkezésre. Biatorbágy önkormányzati bevételeinek zömét két jelentős forráscsoport adja: az intézmények, közszolgáltatások működtetéséhez adott állami normatív támogatás, átengedett központi adók (SZJA-hányad, gépjárműadó), illetve a helyi adókból (építményadó, iparűzési adó) származó bevételek. Ez utóbbi bevétel egyre nagyobb arányt ér el az önkormányzat költségvetésében. Ez a nagyjelentőségű adóbevétel a vasúttól északra, az országos főútvonalak mellett elhelyezkedő vállalkozásoktól, kisebb részben pedig a lakóterületen belüli, igen nagy arányban helyi vállalkozók által működtetett gazdasági társaságoktól származik. Ezek az adóbevételek 2006-ig jelentős mértékben növekedtek, de a előbb országos, majd világszerte megjelenő gazdasági-pénzügyi válság idején is a tervezett szinten maradtak. Ezek az adóbevételek nemcsak az intézmények, közszolgáltatások működtetéséhez az állami támogatások kiegészítésére szolgáltak, hanem különböző fejlesztésekhez is forrást jelentettek, adott esetben külső pályázati forrás önrészét adták. Az elmúlt esztendőkben több száz milliós pályázati forrást igyekeztünk megpályázni és el is nyertük ezeket. A következő ciklusra a már elnyert vagy reménybeli pályázati támogatások (bölcsőde, torbágyi településközpont funkcióbővítő rehabilitációja stb.) összege meghaladja az egy milliárd forintot. Úgy a nemzetközi, mint a magyar gazdaság teljesítőképessége ebben az esztendőben javuló tendenciát mutat. A már meglévő vállalkozások teljesítménye, következésképpen adófizető-képessége is növekszik, továbbá az új belépő vállalkozásokkal (pl. Tó-park) már 2011-ben közel egy milliárd forinttal, 2012-ben két milliárd forinttal nagyobb adóbevételre számíthat Biatorbágy képviselő-testülete. Ezek a bevételek a már előkészített, de még meg nem kezdett fejlesztési programokra, projektekre (új általános és művészeti iskola építése, hozzákapcsolódó sportlétesítményekkel, út- és csomópontépítések, közlekedésfejlesztés, stb.) is megfelelő forrásokat biztosít. A hely hiányában itt nem részletezhető kisebb fejlesztésekkel, az intézmények, közszolgáltatások továbbra is jó színvonalon való működtetésével nemcsak fenntartani, de továbbjavítani is lehet a Biatorbágyon élők, dolgozók jó életkörülményeit.
Úgy gondolom, hogy amint munkámmal hozzájárultam, hogy Biatorbágy az 1990-es viszonyokhoz képest Budapest közművek, közszolgáltatás nélküli alvófalujából pezsgő életű nevezetes kisváros lett és jó örökséget hagyok utódomra, utódaimra – úgy ezzel az örökséggel ők, vagyis Önök jól fognak sáfárkodni. A választásokhoz és a választások utáni munkához személyes és munkasikereket, sok erőt, jó egészséget kívánok. Isten áldását kérem életükre és munkájukra.
Biatorbágy, 2010. augusztus 15.
Dr. Palovics Lajos
polgármester
Csatolmány | Méret |
---|---|
Tájékoztató Biatorbágy Város Önkormányzata vagyoni és pénzügyi helyzetéről(2010.07.31.) (684.54 KB) | 684.54 KB |
Biatorbágy Város Önkormányzata összevont költségvetési mérlegének alakulása (505.17 KB) | 505.17 KB |
Biatorbágy Város Önkormányzata vagyonelemeinek bemutatása (96.73 KB) | 96.73 KB |
Biatorbágy Város Önkormányzata többéves kihatással járó feladatok kötelezettségvállalásai 2006-2010 (292.47 KB) | 292.47 KB |
Biatorbágy Város Önkormányzata előirányzatok felhasználási korrigált ütemterve / korrigált Cash-flow terv (198.27 KB) | 198.27 KB |