Mi a pálya? Elkerülhetők a torlódások?

Biatorbágy Város Önkormányzata ismételten kérte a Magyar Közút társaságot, hogy a város felhajtóját csak akkor zárják le, ha ez az aktuális munkálatok, illetve terelések miatt feltétlenül szükséges. Biatorbágy érintett az M1-es autópálya Budapest és Tatabánya közötti szakaszán 2019-ben megkezdett pályafelújítási munkák miatt bevezetett forgalomkorlátozásokban. Az M1 autópálya biatorbágyi felhajtójának többszöri, lezárására forgalombiztonsági okokból van szükség, ugyanis itt csak gyorsító sáv nélkül, „STOP” táblás forgalomirányítással lehetne biztosítani a felhajtást, ami a csatlakozás hegyes szögét, és az M1 autópálya szélső (külső) sávjában haladó tranzit kamionforgalmat figyelembe véve kiemelt baleseti kockázatot jelent.

A felújítással járó munkavégzés 2020. november hónapban fejeződik be. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az 1. számú főút autópálya lezárásból adódó forgalomnövekedését „ALDI” körforgalom behajtási rendjének megváltoztatásával kívánja kompenzálni. A részint spirális körforgalmi kialakításnak köszönhetően a csomóponton dinamikusabban lehet áthaladni. A Biatorbágy felől érkezők már a behajtás előtt eldönthetik, melyik irányba szeretnének majd tovább haladni. A kiválasztott forgalmi sáv előre meghatározza, mely kijáraton tud majd kihajtani az adott sávban haladó gépjármű. A külső sávban érkezők az ipari park felé, illetve az 1. sz. főúton Budapest felé, míg a belső sávban érkezők az M0 autóút felé folytathatják akadálymentesen útjukat. 

A torlódások csökkenthetők a Sasfészek pihenőhelynél lévő M1-es autópálya fel és lehajtójának használatával. Ezzel a kis kerülővel a biatorbágyiak akár több tízpercnyi menetidőt is megspórolhatnak.