Ingó értékesítés - mezőgazdasági vontatójárművek (2 db)

Ingó értékesítési versenytárgyalás szabályai

Biatorbágy Város Önkormányzata az elidegenítésre kijelölt ingóságait az alábbi eljárási szabályok alkalmazásával értékesíti:

1.) Az ingóság alapadatai:

1. Megnevezés: Lánctalpas mezőgazdasági vontatójármű
Típus(Gyártmány): DT 413
Gyártó: Vörös Csillag Traktorgyár
Blokkszám: 6154433

2. Megnevezés: Hoffer gumikerekes mezőgazdasági vontatójármű
Gyártó: Vörös Csillag Traktorgyár
Típus(Gyártmány) GS35
Légszűrő alkatrészszám: HSCS11147/3

Tulajdonos: Biatorbágy Város Önkormányzata 1/1 tulajdoni hányad.

2.) Egyéb adatok:
A versenytárgyalás induló ára: 1.050.000.- Ft
Az önkormányzat az ingóságok megtekintését és beható vizsgálatát minden érdeklődő számára lehetővé tette, ezért a versenytárgyalás résztvevői a tárgyalás megkezdését követően az ingóságok technikai, műszaki és környezeti adottságaira, vagy bármilyen egyéb jellemzőjére nézve kifogást nem tehetnek. A nyertes (vevő) az ingóságokat megtekintett állapotban vásárolja meg. Adásvételi szerződésben vevő kötelezettséget vállal arra, hogy az esetlegesen később ismertté váló környezeti károsodások miatt az eladóval (tulajdonossal) szemben semmiféle igénnyel nem él.

3.) Az értékesítés lebonyolításának módja: nyílt, egyfordulós versenytárgyalás

4.) A versenytárgyalás helyszíne, időpontja:
Biatorbágy Város Polgármesteri Hivatalának 112-es tárgyalója
2012. augusztus 23. 10:00 óra.

Eredménytelen versenytárgyalás esetén : 2012. szeptember 3. 10.00 óra

5.) A versenytárgyaláson részt vehetnek:
Tulajdonszerzési korlátozás alá nem eső
- magánszemélyek: személyesen, vagy meghatalmazott útján érvényes személyi igazolvány vagy más személyazonosításra alkalmas fényképes igazolvány bemutatásával;
- bíróságon/cégbíróságon bejegyzett társaságok, szervezetek: a bejegyzés és a képviseleti jogosultságot igazoló hiteles/hitelesített, 30 napnál nem régebbi keltezésű dokumentum (pl. cégkivonat, alapító okirat, meghatalmazás, személyi igazolvány) bemutatásával.
A kért dokumentumok adatait kell a jelenléti ívre beírni. A nyertes dokumentumairól fénymásolatot készítünk és azokat a tárgyalás jegyzőkönyvéhez csatoljuk, de az adatokat bizalmasan kezeljük és csak az adásvételi szerződéshez használjuk fel.

6.) A versenytárgyalási részvétel további feltételei:
a) A 2. pontban meghatározott érték minimális eladási árként történő elfogadása. A versenytárgyaláson a minimális eladási ár nem csökkenhet.
b) 105.000- Ft (azaz: Egyszázötezer forint) bánatpénz befizetése, ami az Önkormányzat pénztárába a helyszínen történik. A bánatpénz befizetése a licit során egy fő számára biztosít részvételi jogosultságot. A befizetés igazolása az Önkormányzat pénztára által kiállított nyugta alapján történik, melyet az versenytárgyalás megkezdésekor be kell mutatni. A bánatpénzt a versenytárgyalás résztvevői, – a nyertest kivéve – illetve a liciten részt venni nem kívánó, de a bánatpénzt befizetők a versenytárgyalást követően azonnal a pénztárból visszakapják.
c) A versenytárgyaláson részt venni szándékozó írásbeli nyilatkozata arról, hogy az ingó értékesítési versenytárgyalás szabályait megismerte, tudomásul vette és az abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismerte el.

7.) A versenytárgyalás megtartásának különös szabályai:
a) Az Önkormányzat a versenytárgyalást az eljárás bármelyik szakaszában felfüggesztheti, elhalaszthatja, vagy teljes egészében megszüntetheti, ha a verseny tisztaságát kérdésessé tevő körülményt tapasztal. Ennek valódiságát az Önkormányzat nem köteles bizonyítani.
b) Ha a versenytárgyaláson csak egy részt venni jogosult jelenik meg, akkor az Önkormányzat szabadon dönt arról, hogy a versenytárgyalást eredménytelennek nyilvánítja, vagy az egyedüli jelentkezőt a kikiáltási árral nyertesnek hirdeti ki.
c) Az versenytárgyalási vevővel kötendő szerződés meghiúsulása esetén eladó a szerződést az ingóra tett második legjobb ajánlat tevőjével is megkötheti, erre a versenytárgyaláson fel kell hívni a második legjobb ajánlatot tevő figyelmét.

8.) A versenytárgyalás menete:
a) Megjelentek köszöntése.
b) Az 5-6. pontok szerinti részvételi jogosultságot igazoló dokumentumok, nyilatkozatok ellenőrzése (bármelyik dokumentum, vagy nyilatkozat hiánya kizárja a versenytárgyalás további szakaszában való részvételt).
c) Sorszámok kiosztása a jogosultak részére (a számok kiosztása a résztvevők neveinek ábécé sorrendbe történő állításával történik).
d) A licit lebonyolítása.
A licitálás a levezető irányításával szóban történik, a következő eljárási rendben:
Induló összeg: 1.050.000. Ft
Emelés minimális összege: 20.000 Ft
A licitálás a levezető irányításával folyamatosan, megszakítás nélkül történik.
Szünet kérésére, konzultációra licit közben nincs lehetőség. A levezető bemondja a licit aktuális összegét, a licitálók pedig a sorszám felmutatásával teszik meg nyilatkozatukat. Aki nem tartja fel sorszámát, a további licitálásból kiesik és köteles azonnal elhagyni a tárgyaló termet. A licit nyertese (versenytárgyalási vevő) az lesz, aki a levezető által kimondott licit összegét egyedül tartja. A levezető ezt követően kijelenti, hogy a legtöbbet ajánló az ingóságokat megvette.

9.) A versenytárgyalás lezárása
A versenytárgyalásról jegyzőkönyv készül, amelyet a jelenlévők aláírásukkal hitelesítenek. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell legalább a versenytárgyalás helyét, idejét, a levezető nevét, a versenytárgyaláson résztvevők azonosító adatait, az ingóságok adatait, induló árát és a versenytárgyaláson győztes árát, valamint a legmagasabb és az azt követő ajánlatot tevő nevét, születési évét, anyja nevét és lakcímét, jogi személy esetében az azonosító adatokat. A jegyzőkönyv aláírását követően a nem nyertes résztvevők a befizetett bánatpénzt az Önkormányzat pénztárából azonnal visszakapják.

10.) Versenytárgyalás eredménytelensége
A versenytárgyalás eredménytelen, ha
a) nem volt részvételre jogosult jelentkező a versenytárgyaláson;
b) egy részvételre jogosult jelent meg és az Önkormányzat eredménytelennek nyilvánítja a versenytárgyalást;
c) több részvételre jogosult jelent meg, de egyik sem tett magasabb ajánlatot az induló árnál;
d) az Önkormányzat a verseny tisztaságát sértő körülményt tapasztal;
e) a második legmagasabb vételi ajánlatot tevő vevő sem köt szerződést.

11.) Szerződés megkötése
a) Az ajánlati kötöttség a versenytárgyalás lezárását követően kezdődik és azt követő 30 napig tart. Ez vonatkozik a második legjobb ajánlatot tevőre is.
b) Az adásvételi szerződést a versenytárgyalás nyertesével (vevővel) a versenytárgyalást követő 30 napon belül kell megkötni. Ha az adásvételi szerződés megkötése a versenytárgyalás nyertesének érdekkörébe tartozó bármely okból elmarad, akkor a nyertes a bánatpénzt elveszíti.
c) A szerződés megkötésének feltétele, hogy a vevő a befizetett bánatpénzt a licit során elért vételár 20 %-ának megfelelő összegre kiegészítse, mely összeget az adásvételi szerződésben foglalónak kell tekinteni. A bánatpénz kiegészítésének határideje: a versenytárgyalás lezárását követő 5. munkanap.
d) A vevő a vételár fennmaradó részét – legfeljebb két részletben, 50-50 % arányban - a szerződés megkötésétől számított legkésőbb 60 napon belül tartozik megfizetni. Az első részlet (vételár előleg) teljesítésének határideje a szerződés megkötésétől számított 15 nap. Az eladó/tulajdonos az ingót a teljes vételár kifizetésével egyidejűleg adja a vevő birtokába és tulajdonába. A foglaló (bánatpénz kiegészítés), a vételár előleg és a vételár hátralék befizetését az Unicredit Banknál vetetett 10918001-00000005-65370086 számú számlára történő átutalással kell teljesíteni.
 

upload